#állami hirdetések


Vérét veszi a kormány Simicska médiájának
 

Vérét veszi a kormány Simicska médiájának

Nemcsak az útépítések leállításával vagy az állami földek visszavételével gyengíti a kormány a miniszterelnökkel háborúzó Simicska Lajost. Alig telt el egy hónap a nyílt „médiaháború” meghirdetése óta, máris jelentős állami hirdetésektől estek el a milliárdos üzletember ellenőrzése alatt lévő médiavállalkozások. És az igazi feketeleves még hátravan: a kormány kommunikációját átszabó új hivatal csak most írta ki az első közbeszerzést.

MLF MLF


Simicska százmilliókat bukhat Orbán terve miatt
 

Simicska százmilliókat bukhat Orbán terve miatt

Nehéz évek várnak azokra az előző kormányzati ciklusban jelentős állami támogatásban részesített jobboldali lapokra, melyek Simicska Lajos érdekeltségébe tartoznak. Ha beváltja a miniszterelnök az ígéretét, akkor ezek a lapok, rádiók elveszíthetik bevételeik egy meghatározó részét. Kérdés, hogy politikailag jól jár-e a Fidesz, ha az állam elengedi a jobboldali média kezét. Úgy tűnik, a Simicska-birodalomhoz tartozó lapokat egyelőre nem lehet pótolni.

M. László Ferenc M. László Ferenc

Bencsik: Orbán nem vette le a kezét a jobboldali médiáról
 

Bencsik: Orbán nem vette le a kezét a jobboldali médiáról

A Demokrata főszerkesztője szerint egész másról volt szó múlt pénteken az Orbán Viktor és a médiavezetők közötti műhelybeszélgetésen. A miniszterelnök nem azt mondta, hogy nem kapnak állami hirdetéseket a jobboldali médiumok, hanem az elmúlt évet értékelte.

MTI MTI

Fordulat az Orbán–Simicska-háborúban: Andy Vajna a TV2-ben
 

Fordulat az Orbán–Simicska-háborúban: Andy Vajna a TV2-ben

Jelentős változás előtt áll a TV2: már kiderült, hogy Simicska Lajos és üzlettársai nem akarják, de nem is tudják támogatni anyagilag a tévétársaságot, viszont a miniszterelnökkel jóban lévő Andy Vajna már házon belül van. Ugyanakkor az állami vállalatok és a kormány nyár óta igen bőkezű lett a társasággal, aminek viszont szintén Simicskáék ihatják meg a levét.

M. László Ferenc M. László Ferenc



 

"Nem Balkán, ez már Ukrajna" – kirobbant a háború a tévés piacon

A reklámozók évről évre kevesebbet költenek a tévékben, az állami hirdetések furcsamód nem a nézettebb, hanem a kisebbik országos kereskedelmi tévéhez áramlanak. Amióta eladták a TV2-t, forrong a médiapiac. Ami most zajlik, akár diplomáciai lépéseket is maga után vonhat. A hazai médiapiac átalakulásával foglalkozó sorozatunk második része.

M. László Ferenc M. László Ferenc

Pénzügyi pórázon tartja az állam a baráti médiát
 

Pénzügyi pórázon tartja az állam a baráti médiát

A legnézettebb tévécsatorna a harmadik helyre csúszott vissza az állami reklámköltések listáján, vetélytársa viszont a piac felét viszi - olvasható abban az elemzésben, amelyet a Mérték Médiaelemző Műhely készített a 2008-as és a 2012-es az állami reklámköltések összehasonlításával. A napilapok korábban is nagyban függtek az államtól, de ez 2012-re egyes esetekben extrém mértéket öltött.

hvg.hu hvg.hu

Tízmilliárdos pénzpumpa lett a kormány kedvenc médiaügynöksége
 

Tízmilliárdos pénzpumpa lett a kormány kedvenc médiaügynöksége

Ahogy a szakadékba zuhant építőiparban, úgy a válságban lévő hirdetési piacon is életmentő kapaszkodó lehet az állami megbízás. Egy kis társaságnak, a korábban nagy nemzetközi cégek árnyékában dolgozó Inter Media Groupnak a válság ellenére sikerült az élre törnie: tavaly sorban nyerte a milliárdos közbeszerzéseket. Megnéztük, kik állnak az IMG mögött és hol költi el az állami cégek vagy a kormány kommunikációra szánt keretét. Ahogy az építőiparban, úgy itt is gyakran találkozhatunk Simicska Lajos nevével és a Fidesz gazdasági holdudvarába tartozó cégekkel.

Kovács Áron - M. László Ferenc Kovács Áron - M. László Ferenc




Elnémulhat a Bumeráng: felmondták a Neo FM szerződését
 

Elnémulhat a Bumeráng: felmondták a Neo FM szerződését

Felbontotta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Neo FM rádiócsatornára vonatkozó frekvenciaszerződést, mert a csatornát üzemeltető cég a hétfői határidőig nem kezdte meg frekvenciadíj-tartozásainak törlesztését – jelentette be a Médiatanács szóvivője szerdán. A Neo FM-et működtető cég szerint a tanácsnak nincs joga felmondania a szerződést, mert a társaság csődvédelem alatt áll, illetve ideiglenes fizetési haladékot kapott.

hvg.hu hvg.hu

Nagyon szereti a Nyerges-közeli rádiókat a Szerencsejáték Zrt.
 

Nagyon szereti a Nyerges-közeli rádiókat a Szerencsejáték Zrt.

A kormányzati kampánypénzek és állami cégek rádiós reklámköltéseinek közel fele a fideszesként elkönyvelt nagyvállalkozó, Nyerges Zsolt rádiójához, a Class FM-hez folyik be már a második éve. A legnagyobb állami reklámozó, a Szerencsejáték Zrt. rádiós reklámkiadásainak 82 százalékát, 580 millió forintot költött tavaly a Danubius egykori frekvenciáján sugárzó rádióra. Közben a vetélytárs, a Székely Gábor volt SZDSZ-es politikus tulajdonába került Neo FM nagy bajban van, ha nem rendezi a díjtartozásait a Médiatanács felé, napokon belül lekapcsolhatják. A Sláger utódja idén egyetlen fillér állami reklámpénzt nem kapott. Közben a médiahatóság teljesen átírta a 2009-ben politikai botrányok közepette készült szerződést a két rádióval, jelentősen csökkentve a fizetendő éves díjukat.

M. László Ferenc M. László Ferenc